Το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνει την
4η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ
«ΘΥΜΕΛΗ»
στο Πολιτιστικό Κέντρο «Αλέξανδρος»
(Εθνικής Αμύνης 1)
18.10 - 22.10.2018 και ώρα 20:00
ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ
Αντί εισιτηρίου θα συλλέγονται: τρόφιμα μακράς διαρκείας, χαρτικά - απορρυπαντικά - είδη προσωπικής υγιεινής - ΥΠΕΡ της ΑΡΩΓΗΣ «ΘΕΣΣΑΛΟΙΚΗΣ» & της Κοινωνικής Δράσης «ΕΥΝΟΙΑ».
Στη «Θυμέλη» φιλοξενούμε και φέτος τις καλύτερες ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και σας καλούμε να στηρίξετε με την παρουσία σας και να χειροκροτήσετε το ταλέντο αλλά και την προσπάθεια των καλλιτεχνών, που με ολοφάνερη την αγάπη τους για το θέατρο και την πίστη τους στον εθελοντισμό θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους. Στη «Θυμέλη» θα φιλοξενηθούν τα έργα:
• Πέμπτη 18/10 - «Η Αυλή των Θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη
• Παρασκευή 19/10 - «Το Παιχνίδι της Σφαγής» του Ευγένιου Ιονέσκο
• Σάββατο 20/10 - «Σώμα Ενόρκων» του Ρέτζιναλντ Ρόουζ
• Κυριακή 21/10 - «Η Κυρά της Πόλης», μια ιστορία για την Λωξάντρα.
• Δευτέρα 22/10 - «Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα
Το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας την Δευτέρα 22/10 μετά την λήξη του Φεστιβάλ «ΘΥΜΕΛΗ» θα βραβεύσει την καλύτερη θεατρική παράσταση και θα απονείμει βραβεία Α’ Γυναικείου και Ανδρικού ρόλου.
Ακολουθεί αναλυτικό πρόγραμμα των παραστάσεων:
Πέμπτη 18.10.18 - 20:00
Θεατρική Ομάδα Πολιτιστικού Συλλόγου Σταυρού «M. Αλέξανδρος»
Έργο: «Η Αυλή των Θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη
Περίληψη:
Η «Αυλή των θαυμάτων» βασίζεται στην έλλειψη σταθερότητας και σιγουριάς που χαρακτηρίζει τη ζωή του Έλληνα. Όλα στην Ελλάδα ανεβοκατεβαίνουν πολύ εύκολα, κυλούν, φεύγουν, και η λαχτάρα του ρωμιού είναι να στεριώσει κάπου, να σιγουρέψει κάτι.
Τα Χρόνια από το 1950 και μετά ήταν για τον τόπο η περίοδος που έγιναν μεγάλες οικονομικές και κοινωνικές ζυμώσεις.
Άρχισε βέβαια με γοργό ρυθμό η ανασυγκρότηση, η ανοικοδόμηση, η βιομηχανική, η εμπορική ανάπτυξη. Η ζωή από χρόνο σε χρόνο άλλαζε αλματωδώς όψη. Αυτή η αλλαγή δεν ήταν το ίδιο γενναιόδωρη με όλα τα κοινωνικά στρώματα. Τα πολιτικά πάθη οι φοβίες και προπάντων η εκμετάλλευση τους, εμπόδιζαν την δικαιότερη και λιγότερο άνιση κατανομή των αγαθών που έφερνε η οικονομική πρόοδος. Η απόσταση από το οικονομικά ρωμαλέα κέντρο ως τις γειτονιές με τους χωματόδρομους και τους προσφυγικούς συνοικισμούς, τις πυκνοκατοικημένες αυλές, έγινε ακόμα μεγαλύτερη.
Σ' αυτές τις αυλές που κάποια προπολεμική αφέλεια τις είχε πασπαλίσει με ειδυλλιακότητα και ρομαντισμό, η ζωή στην πραγματικότητα ήταν μια πολύ σκληρή ιστορία και η αθλιότητα περίσσευε.
Σ αυτές τις γειτονιές και σ αυτές τις αυλές άργησε πολύ να φτάσει η καλύτερη ζωή.
Εδώ βασίλευε η ανασφάλεια, η καταφυγή στον μικροσυναισθηματισμό και στην ονειροπόληση.
Οι άνθρωποι της αυλής του έργου είχαν ξεμείνει ανυπεράσπιστοι ακόμη κι απ τον ίδιο τον εαυτό τους, ξεχασμένοι μέσα σε συνήθειες και τρόπο ζωής που δεν τους βοηθούσε να δουν Θεού πρόσωπο.
Έργο: «Το Παιχνίδι της Σφαγής» του Ευγένιου Ιονέσκο
Περίληψη:
Το παιχνίδι της σφαγής γράφτηκε το 1970 και ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1971 από το «Θέατρο Τέχνης» σε σκηνοθεσία Κάρολου Κουν. Μοιάζει να λειτουργεί ως πάντα επίκαιρη υπενθύμιση, που θυμίζει τα παιχνίδια που παίζει η κοινωνία με τον εαυτό της, με ανθρώπους που πεθαίνουν ή ζουν κατά τύχη, που δεν ξέρουν να ζουν και δεν ξέρουν γιατί πεθαίνουν. Σε ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο, ο σύγχρονος άνθρωπος καθημερινά αντιμέτωπος με το παράλογο, ρισκάρει, προκαλεί και ακροβατεί στα όρια ζωής και θανάτου, τόσο συλλογικά, όσο και ατομικά. Καταστρέφει το περιβάλλον, διαταράσσει τη φυσική ισορροπία που με τη σειρά της διαταράσσει την ύπαρξη του ή αποκτά συνήθειες θανάτου, επιδιώκοντας παράλληλα να μην οδηγηθεί εκεί.
Θεατρική Ομάδα του Πολιτιστικού και Μορφωτικού Συλλόγου «Καλλίστη»
Έργο: «Σώμα Ενόρκων» του Ρέτζιναλντ Ρόουζ
Περίληψη:
12 ένορκοι συνεδριάζουν για να βγάλουν απόφαση σε μια υπόθεση ανθρωποκτονίας. Οι χαρακτήρες, τα βιώματα και η ψυχοσύνθεση του κάθε ενόρκου καθορίζουν την εξέλιξη της πλοκής και την τελική ετυμηγορία. Πρόκειται για ένα δικαστικό δράμα, μια παράσταση βασισμένη στο θεατρικό έργο του Ρέτζιναλντ Ρόουζ σε σκηνοθεσία της Μαριάνας Αλεξανδρή.
Θεατρική Ομάδα «Θεατροποινίτες» του Πολιτιστικού Συλλόγου «Εν Δράσει» του Δήμου Ωραιοκάστρου.
Έργο: «H Kυρά της Πόλης», μία ιστορία για την Λωξάντρα
Περίληψη
Ιανουάριος 1874. Η Λωξάντρα προ δεκαετίας έχει παντρευτεί τον Δημητρό. Χήρο με 4 παιδιά. Τώρα αυτά έχουν μεγαλώσει. Έχουν κάνει δικές τους οικογένειες -εκτός από τον Επαμεινώνδα που είναι στα καράβια- και η Λωξάντρα με τον Δημητρό έχουν ένα κορίτσι, την Κλειώ, κι ένα αγόρι, τον Αλεκάκη. Πρωτοχρονιά του 1874, λοιπόν, στο Μακροχώρι όπου, όπως κάθε χρόνο, η Λωξάντρα υποδέχεται όλη την οικογένεια για να γιορτάσουν μαζί τον καινούριο χρόνο!
Μετά από αυτή την πρωτοχρονιά θ’ ακολουθήσουν κι άλλες πολλές. Γιορτές, χαρές και πίκρες, ανάκατα. Γέλια και κλάματα στο Μακροχώρι, προάστιο της Πόλης, όπου ζει η Λωξάντρα με την οικογένειά της.
Και όλα στη ζωή της τριγυρνούν γύρω από την στην κουζίνα. Μυρωδιές από μπαχάρια και γεύσεις από καλομαγειρεμένα φαγητά. Είναι η αγάπη που δίνει στους γύρω της απλόχερα.
Και μαζί με τους ζωντανούς και οι πεθαμένοι. Με τους οποίους η Λωξάντρα έχει πολύ στενή σχέση. Επισκέπτεται το Μπαλουκλί, παίρνει αγίασμα και συνομιλεί με αγαπημένους ανθρώπους που έφυγαν απ' τη ζωή.
Κι όταν συνειδητοποιεί ότι οι περισσότεροι αγαπημένοι άνθρωποι έχουν φύγει, αποφασίζει να πάει να τους συναντήσει για να τους πάει παστουρμάδες, γιαλαντζί ντολμά, χιουνκιάρ μπεγιεντί…
Έργο: “To Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα” του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα
Περίληψη:
…ερμητικά κλειστά στόματα και πόρτες. Εκκλησία και οικογένεια σφίγγουν τον κλοιό μιας καταπιεσμένης κοινωνίας που οφείλει να υποκύπτει στον καθωσπρεπισμό. Γυναίκες που ξεσκίζουν τα σωθικά τους μέσα σε βουβό πόνο για έρωτες ανεκπλήρωτους και ανύπαρκτη ζωή…
«…μακάρι να έρθει μια μέρα κι ούτε ένας από μας ν΄απομείνει για να λέει τον πόνο μας…» λέει η Δούλα στο έργο. Δυστυχώς η ευχή της δεν εκπληρώθηκε.